onsdag 7 mars 2018

Konstateranden

Efter nästan två veckor i nya lägenheten (och på en mycket mindre ort än Vasa) kan jag konstatera några saker:

-Vi har sjukt mycket saker trots att jag slängt/sålt/gett bort mycket.
-Man kan tröttna på att skruva ihop Ikea-möbler.
-Typ alla här hälsar på en även om man inte har någon aning om vem det är. (Misstänker starkt att mitt ansiktsuttryck avslöjat detta när folk hälsat...)
-Trottoarer finns inte på de vägar man (jag) skulle tänka mig att de ska finnas.
-Barn är så mycket bättre på att hitta sin plats efter en flytt (Det går bra på nya dagis/skolan med andra ord).
-Katter slutar inte dra loss golvsilen ur duschen efter flytt fastän det är en annan typ av sil. (Ni som sett IT av Stephen King i allt för ung ålder förstår min eviga rädsla...)
-Spottar i taket är guldvärt!
-Närmare till släkten är väldigt behändigt.
-Det går riktigt bra att vara på praktik här också. (Även om jag slocknar som en klubbad säl när jag kommer hem. Nånejnå, skoja bara. Någon ska ju laga maten också.)
-Vår bil rymmer många flyttlådor.
-Vi har för många flyttlådor. (Fulla med saker då. Vissa kvar i Vasa ännu.)
-Flyttkaoset kommer att hålla i sig lääänge.
-Man klarar sig utan lampor i vissa rum minst två veckor.
-Golvet i garderoben utgör ett bra ställe att spela på. (Enligt barnen. Wohoo, ett rum till!)

Ikväll har jag fört bort några kg paff från Ikea, fört och hämtat Wilma från jumppa, handlat mat, skrivit och lämnat in ett skolarbete (något av de sista!) och fixat mat åt hela familjen (utöver föra/hämta barn då). Nu ska jag ännu i duschen, slappa framför tv en stund och sen i säng för imorgon väntar skola i Vasa vilket betyder uppstigning sjukt tidigt för det går bara riktigt tidiga bussar till Vasa härifrån. Tur att man slipper hem med en vän, att Robin kan föra ungarna och att min mamma kan hämta dem (och att Theodor kan gå hem själv). Pusslande på hög nivå det här, gott folk! Ska skriva in det i CVn genast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar