måndag 29 januari 2018

Snart är januari slut!

Oj så tiden flyger iväg nu, och oj oj så mycket det finns att göra! Hemtenten blev klar till sist och nu är det fullt ös med examensarbetet. Har just suttit och skrivit ner ungefär en timme intervjuer till pappers. Tog sin tid, men nu är det gjort och då återstår det att försöka analysera och skriva ner resultatet i examensarbetet. Hade ett av de sista handledningstillfällen gällande examensarbetet idag så det känns faktiskt som att det börjar bli klart snart. Fick info om praktiken också så nu har jag mer kött på benen gällande det. Två föreläsningar har jag denna vecka och två till senare under våren men annars börjar tiden i skolan vara klar! Tänk det... Praktikplatsen är så gott som fixad också så jag borde faktiskt få mina papper i juni. Spännande! 

I helgen besökte vi HopLop för första gången. Barnen har tjatat om det så länge så nu slog vi till. Svindyrt enligt mig, men någon gång kan man nu unna barnen det ;) Föredrar nog mindre kedjor när det gäller lekland måste jag säga. Röstade i presidentvalte också, såklart. Kom fram till att jag röstat i alla val jag fått rösta i förutom de kyrkliga. Känns bra att kunna påverka något, även om en röst inte är så hög. 

Snart är februari här och det lär bli en annorlunda månad, men mer om det sen :) Nu kallar hushållet på mig här innan barnen ska hämtas. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar