onsdag 15 november 2017

Adventskalender och julklappar

Julen närmar sig med stormsteg, om ni inte märkt det. Jag har de flesta julklappar färdiga. Barnens julklappar är inköpta bortsett från Wilgots present. Vi har valt att köpa en lite dyrare grej åt barnen och så något smått om det behövs. En del av julklapparna blir beställda över nätet, för det är ju så behändigt! Dessutom är utbudet mycket större än i butiker. En sida jag kan tipsa om är ABC Leksaker . Här finns utöver en massa julklappstips också färdiga adventskalendrar med små presenter varje dag. Har själv aldrig fixat ihop någon sådan kalender för mina barn eftersom jag tyckt att det låter så fruktansvärt jobbigt att leta reda på 24 olika småsaker att ha i paketen. Men här får man ju allt färdigt, och åldersanpassat. Eftersom jag studerar småbarnspedagogik för tillfället så fastnade jag för underkategorier till lärande. Där finns olika kategorier med leksaker och material beroende på vad man vill fokusera på, exempelvis hörsel, känsel, känslor osv. 
Det slutar inte vid leksaker och pedagogiskt material, utan här kan man också hitta inredning så som den här snygga mattan! 

Och så finns det, till min stora glädje, en helt egen kategori för jul. Såg någonstans att någon sökte efter en sån här lucia krona. Härifrån får man dem! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar