tisdag 10 oktober 2017

Umeå

I fredags for jag och delar av min syjunta iväg till Umeå. Jag hade aldrig varit dit förut och blev förvånad över hur löjligt lätt det är att ta sig dit från Vasa... Båtresa med frukost, lunch och en massa stickning. Vi tog sen bussen från terminalen till Syfestivalen. Köpte en några ljushållare och en del garn där innan vi sen traskade till hotellet och checkade in. Vi bodde på Elite Mimer riktigt nära centrum. Superfint hotell! På kvällen åt vi på Pinchos. Riktigt gott och roligt system att beställa maten via en app. Lite vin och stickning innan vi la oss. Jag hade tänkt sova länge eftersom vi inte hade något speciellt program följande dag, men vaknade 05:50 svensk tid. Inte så överraskande eftersom jag vaknar runt 7 hemma varje dag. Så dit for min sovmorgon. Dessutom är jag smått förkyld så det hjälpte inte till. Nåja, fick äta frukost i lugn och ro innan jag packade ihop mina saker och gick ut på stan. Shoppade en hel del men hade på tok för mycket tid på mig så gick ganska tidigt tillbaka till hotellet och stickade i lobbyn i väntan på att resten av gänget skulle komma tillbaka. Bussen tillbaka till terminalen, skärgårdsbord på båten (gott!) och så stickning i baren tills vi kom tillbaka till Vasa. Vid det här laget var ja så trött att jag hade kunnat somna stående! Tog taxin hem och fick äntligen träffa Robin som jag inte sett sedan helgen innan. Kan säga att jag sov till 12 på söndag, haha. Så slut! Men nu är energinivån återställd till stor del. Lite slö på grund av förkylningen men glad över att jag unnade mig denna resa. Det var riktigt roligt och nu har jag en hel del pysselmaterial att jobba med i höst! Roligt :) Mer bilder från resa finns på mitt instagram konto @josefin_holmlund

Så gott! #eatpinchos #syjuntangoesumeå #umeåHemma igen efter två härliga dagar i Umeå! #syjuntangoesumeå #umeå #höst #wasaline #syfestivalen #pinchosumea #shopping #elitemimerumeå



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar