tisdag 3 oktober 2017

Regn och mönsterbeskrivning



Riktigt busväder idag. Höstrusk är mysigt när man får sitta inne, men när barnen ska föras och hämtas från dagis/skola till fots eller med cykel så är jag ingen vän av det. I morse ville Wilma ha lockigt hår när det nalkades fotografering på dagis. Jag lockade medan hon åt frukost. Gissa om lockarna var kvar när vi kom fram? Nope. Nå hon verkade inte bry sig så hårt sen i alla fall. Dagens första onödiga aktivitet. Nå barnen kom sig till skola och dagis i tid och blev inte genomblöta trots att regnkläderna befann sig på dagis och vi fick hoppas på att störtskurar skulle hålla sig borta den relativt korta bit vi har till dagis/skola. Skulle vara ganska skönt att få sitta hemma och göra skolarbeten hela dagen, men jag har handledningstillfälle inbokat med lärare och dessutom ekar det tomt i kylskåpet så jag måste ta mig ut i regnet ännu idag före barnen ska hämtas. Får nog plocka fram vinterjackan när jag ska köra med vespan idag. Brr. 
Instagram media by julivasa - Försöker bli av med lite restgarner innan det kommer in mer garn från Umeå nästa vecka. Tre luvmössor fick jag ihop åt mina små nissar ❤ #jul2017 #jul #stickat #homemade #knittersofinstagram #tomteluva #syskonmatchning #gladabarn (Mönster kommer senare på bloggen)

För er som stickar eller skulle vilja sticka något så kan jag tipsa om ett enkelt mönster som jag lagt upp på min julblogg nu. Nya gråa luvmössor åt barnen, redan i användning och väldigt omtyckta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar