måndag 25 september 2017

Älgflugan

Det var många år sen jag träffade på en sist, men idag hittade jag en älgfluga i mitt hår. Fråga inte mig varifrån den kommit för den enda sträcka jag har rört mig på idag är med moped till skolan och tillbaka hem, och så med cykel till och från dagis då. Tyckte att jag kände något som krälade i nacken men hittade ingenting. Senare när jag förde barnen till gymnastiken kände jag att det viss var något nära örat och då fick jag tag i fulingen. Älgfluga. Omöjligt att missta sig när man väl såg den. Fy. Usch. Blä. Tycker verkligen inte om dem. Verkligen inte. Kryper överallt på mig ännu. Hu!

Det var väl det mest spännande som hände idag ungefär. Annars har det varit en klassisk måndag med program från morgon till kväll. Intressanta föreläsningar i skolan men när man suttit där 7 timmar börjar nog huvudet ha lite svårt att hänga med. Nå imorgon är sista långa dagen nu på några veckor så det är skönt. Sen borde jag verkligen fokusera på examensarbetet. Men det finns ju så mycket annat som borde göras och som jag vill göra och så vidare och så vidare i all oändlighet. Fick en spark i baken av förra veckans föreläsning om hur man kommer igång med slutarbetet i alla fall. Bra konkreta tips av studiepsykologen. Tacksam över att det ordnas sådana föreläsningar!

Nu börjar ögonlocken falla ner här så det är dags att söka sig upp och sova. Barnen slumrar redan sött i sängarna efter ett antal "mitt täcke har kommit ur påslakanet" och "jag vill ha en handduk under mitt nytvättade hår". Lugnet sänker sig ändå förr eller senare varje kväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar