onsdag 23 augusti 2017

Onsdag

Dag tre. Började morgonen med att vakna av ett konstigt ljud. Tog ett tag innan jag insåg att det var katten som spydde på sovrumsgolvet och sen senare också på yllefilten. Bra start på dagen, not. Nå barnen var medgörliga och vi kom oss iväg till dagis och skola utan stress. Bra det! Ikväll har jag lyxen att få hit min syster med pojkvän som ska vakta barnen så jag får fara på syjunta. Halleluja! Och imorgon ställer de också upp när Theodor ska skjutsas på kalas. Att leva utan bil in i veckorna är inte svårt sålänge oväntade resor inte uppstår. Som kalas. Nåja, det fixar sig alltid på något sätt. I helgen flyttar min ansra syster till Vasa så då har jag också tillgång till barnvakt ibland, hoppas jag. Såhär mitt i veckan kryper tröttheten ikapp en. Skulle gärna göra lika som katten och rulla ihop mig på fårskinsfällen coh sova en stund. Men det hinner jag såklart inte med för examensarbetet, diskmaskinen och tvättmaskinen kallar på mig. Vädret har riktigt vänt mot det höstigare nu. Riktigt kyligt att cykla iväg imorse! Höst på kommande och svamp i skogen vilket betyder att jag får byta till mina höstgardiner med svampar på. Visst?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar