fredag 19 maj 2017

Snart skolmamma

Sådärja! Nu återstår två föreläsningar och en tent innan sommarlovet. Sen får jag bara vänta på resultaten och hoppas på det bästa. Barnen har sex dagar kvar i dagis och förskola före sommaren. Igår var jag och Robin till skolan och fick lite info om skolstarten. Spännande! Och så väldigt overkligt. Tänk att vi till hösten har ett skolbarn. Helt ofattbart. Men han är taggad till tusen! Wilma surar över att hon inte får börja i skola ännu. Wilgot är väldigt nöjd med att han ska byta dagisgrupp till hösten. Vemodigt för mamman. Blir alltid så vemodig när vårterminen tar slut, haha. Men nästa läsår kommer att bli riktigt spännande men Theodor som börjar skola och jag som förhoppningsvis blir klar med min! Men först ett skönt sommarlov. Hoppas bara att det skulle ta och komma lite löv på träden nu. Ser så trist ut med bara grått och brunt fortfarande. Men såg att det i alla fall finns knoppar på växterna när jag riktigt undersökte saken på nära håll. Nu ska jag bege mig in i psykologins värld, dvs. läsa till nästa tent. Flera böcker om psykologi. Lär nog behövas några dagar till det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar