söndag 2 april 2017

Hoppsan!

En månads bloggpaus! Har nog aldrig inträffat förut. Orsaken är att jag faktiskt inte haft igång datorn på en månad och att appen på telefonen slutat publicera inlägg. Störande.
Det har hänt mycket den senaste månaden. Jag har haft fullt upp med skola och praktik. Utöver det har jag blivit faster till världens sötaste lilla tjej! Sen fick jag djävulsk tandvärk vilket visade sig vara en inflammation som gick över med antibiotika. Det gjorde så ont att jag inte kunde sova ens med värkmedicin och kinden svullnade upp som bara den. Fick i samma veva veta att mina visdomständer ligger ner så de måste opereras bort. Vet inte varför ingen berättat det för mig fastän det var gamla röntgenbilder som tandläkaren tittade på. Slapp iväg på ordentlig röntgen dagen efter och inväntar nu remiss till operation. Men kön är lång, kanske så lång som ett år. Så länge inga fler inflammationer inträffar så ska jag väl överleva. Senaste veckan ställde stormen till med en stor olycka som tänkte sluta riktigt illa för min anhörig men det verkar som tur är reda upp sig till det bästa med tanke på omständigheterna. Så mars har varit en berg och dal-bana med andra ord.
Nu återstår en vecka av min praktik innan skolan drar igång på riktigt. Har tagit en del kurser utöver de som hör till min årskurs så det har gjort mina praktikdagar ännu längre, vilket har gjort att man inte hinner med allt som borde hinnas med. Igår fick jag ändå upp en del lister här hemma så renoveringen går framåt i långsam takt. Fönsterlisterna är i alla fall klara nu och taklister har börjat komma upp i hallen. Fint när alla rum har några taklister, haha. Jag är tacksam över vår stora tvättmaskin för det är helt enorma mängder jag tvättar varje vecka.
Våren hälsade på ett tag, men nu snöar det igen. Cyklade till praktiken en dag men borde verkligen få mina bromsar spända för de tar väldigt dåligt nu... Alla vintersaker blev utbytta mot cyklar och moped här i veckan och jag körde faktiskt en vända också. Kanske jag på riktigt kan börja köra till praktik och skola nu så småningom bara slasket försvinner och vägarna inte fryser till.
Det var väl allt jag hade att komma med nu. Antar att datorn kommer att vara i mer användning inom kort så då blir det nog tätare med uppdateringar igen.
Ha de gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar