måndag 3 oktober 2016

Renovering av köket

Här om dagen fick jag för mig att börja riva tapeterna i köket. Två timmar tog det och så var alla tapeter borta tack vare ångtvätten vår! Nu skulle det bara gälla att hitta nya tapeter som vi vill ha här. Det understa lagret från 80-talet som kom fram tyckte barnen var fint. Bättre än de som var ovanpå, men inte så bra att det inte skulle behövas nya. Nu är vi utan lister i hela nedrevåningen, förutom arbetsrum, wc och dusch/bastu. Köper till alla rum på en gång sen när vi köper lister. Det är skönt att ha olika saker att göra så man kan varva skolarbetet med något annat. Tapeter i köket och dörröppningen sänkt är två saker som jag vill att ska bli gjorda före jul. Borde inte vara omöjligt! 

Igår var vi på min fammos systers 80års kalas. Riktigt roligt att få träffa så många släktingar! Min farbror var där också och honom har jag inte sett på år. Theodor hade lite stegring och huvudvärk igår så han är hemma med mig idag. Vi har spelat spel och pysslat med hamapärlor. Riktigt skönt! Men lite skolrelaterat har jag fått gjort, som att ringa om praktikplats till efter jul. Jag har 18 veckor kvar i skolan före sommarlovet. Resten är praktik, jullov och sportlov. Känns som väldigt lite. Sen är det bara ungefär ett år kvar av skolan. Tänk va snabbt tiden går. Ska bli skönt att slippa leva på studiestöd sen om ca två år. Kan berätta att barnbidrag och studiestöd inte ens täcker våra matutgifter. Tur att det ändå finns en arbetande vuxen i detta hushåll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar