onsdag 12 oktober 2016

Handarbete inför julen

Som alla vet (speciellt de som också följer min julblogg) är jag en väldigt jultokig tjej. Utöver det är jag också pysseltokig och kombinationen gör hösten till en väldigt trevlig period för min del. För några år sedan broderade jag korsstygndukar åt min farmor och mormor till julklapp. Nu är jag lite sugen på att göra en åt mig själv också. Har också tänkt sy julstrumpor åt barnen, alltså sådana man hänger vid spisen. Se så mycket fint det finns på broderishoppen. Ingen chans i världen att jag skulle hinna brodera allt fint till jul, men något projekt kanske man skulle ta sig an.

De här ugglorna är bara för söta! Kanske man kunde göra en sån till julklapp åt någon, eller rentav göra sådana åt barnen istället för att sy egna.

En hemgjord julmatta skulle också vara trevligt under granen nu när vi i år faktiskt ska ha riktig gran för första gången.

Broderade faktiskt en julduk åt mig själv under tonåren, men den råkade stryka med i en mindre brand som jag orsakade med att glömma på ett ljus. Kan säga att jag är väldigt noga med att släcka ljus numera!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar