tisdag 23 augusti 2016

Stor kille

Förra veckan började förskolan för denna kille. Vi hann med ett sista besök till öppet dagis före det. Öppet dagis har varit som ett andra hem för oss när barnen var små, men nu finns inte behovet på samma sätt såklart. Theodor har trivts bra i förskolan hittills och likadant med småsyskonen som antingen bytt grupp eller ledare. Den obligatoriska förkylningen drog vi på oss direkt från start, såklart. Därför ska man ha baren på dagis lite innan det på riktigt behövs. Annars sitter man där med febriga ungar hela första skol/jobbveckan. Nå nu har barnen fått det ur systemet och jag kämpar på med min hosta. 
Theodor började spela fotboll i somras och nu i helgen hade de sina sista matcher i juniorcupen och fick medaljer efteråt. Så glada och stolta barn! Och föräldrar också för den delen.

Vi har hunnit med treårs rådgivning för Wilgots del. En meter lång nu! Lätt att hålla reda på hur långa barnen är just nu (100, 110, 120). Tandlökartid hade jag också bokat redan i februari så förra veckan var jag dit. Fick en avbokad tid för att lappa ett hål, men Wilgot var sjuk den dagen så det blev framflyttat till slutet av oktober... Överlag så försöker jag få ordning på torpet efter en väldigt frånvarande sommar. Spacklar och slipar ännu inför tapetseringen. Långsam renovering... Men nångång ska det väl bli färdigt ändå. Idag ska jag faktiskt till skolan och planera inför hösten. Ska ta mer kurser än vad som är insatt på schemat så måste prata med studiehandledaren för att få det att gå ihop. Ser verkligen fram emot skolstarten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar