fredag 10 juni 2016

Riddari i Drops Nepal

Nu är min tröja färdig efter några dagar i blockning (man blöter plagget, kramar ur vattnet och spänner upp plagget med nålar i önskad form där den får torka och få en fin form). Det här är det största projektet jag tagit mig an och min första ordentliga mönstersrickning om man bortser från Robins mössa jag gjorde i vintras. Garnet är Drops Nepal och mönstret Riddari. Det tog mig två veckor att sticka den här men då har jag stickat flera timmar varje dag. Garnet är tjockt och stickorna ganska grova (3,5-4,5) så det gick förhållandevis snabbt att sticka på grund av det. Jag bytte till mindre stickor när jag stickade oket för jag tyckte att tröjan var lite väl bred nertill, något som blockningen sen tog hand om. Jag stickade i storlek xs men stickat ganska löst. Det gick åt 8 nystan grått, ett nystan vitt, ett nystan mörkgrått och tre nystan svart. Jag blev riktigt nöjd med den här tröjan och känner mig redo för den finska sommaren!

1 kommentar:

  1. Hej! Jättefin tröja! 🌟 Planerar att använda samma garn, vilket riddari-mönster och stickor använde du?

    SvaraRadera