lördag 4 juni 2016

Renoveringen

Det är ett tag sen jag uppdaterade angånende renoveringen, men det har sin orsak. Det har stått ganska stilla eller gått sakta framåt. Det här att få ner dessa tapeter är ett helsike. Jag har provat allt och det som fungerar bäst är att spraya på vatten, vänta någon minut och skrapa bort. Centimeter för centimeter. I största rummet. Många många kvadratmetrar. Det ser nu ut som det gör här ett tag innan det blir klart. Men nu när skolarbeten (och förhoppningsvis magsjuka) är ur vägen så ska jag nog ta och bli klar här i sommar. Det mesta är ändå gjort. Skulle behöva några regniga dagar här bara. Stolpen som skymtar på ena bilden fick jag målad i förrgår. Den har varit träfärgd men blev nu vit. Väggen bredvid är också målad men den är då ny så det var bara gipsskivor framme tidigare.
Det är ganska typiskt att jag nu känner för att riva tapeter när jag inte riktigt är i skick att ens sitta upp. Huvudvärk deluxe. Men det hör ju till efter värsta spysjukan någonsin. Gårdagen var verkligen hemsk men nu är jag ute på andra sidan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar