fredag 3 juni 2016

Från himmel till helvete på en minut

Inatt spydde ingen! Förbannelsen bruten, tänkte jag och drog med ungarna till stan på lunch och sen till simhallen eftersom det somriga vädret var lite väl blåsigt idag. Jätteroligt hade vi det i simhallen två timmar. Nästan inga andra där ens. Nåväl, på väg tillbaka till stan sen blev jag riktigt slut och törstig. Vi köpte lite mat, glass och dricka åt mig. Sen på bussen hem kändes det inte alls bra. Rymdes inte att sitta bredvid vagnen så fick sitta en bit bort för jag mådde så illa att jag måste sitta ner. När bussen svängde i hög fart så fäll vagnen bakåt med unge i och allt. Wilgot blev lite skraj men skadade sig inte. Busschauffören mer eller mindre skällde ut mig och jag fick sitta på golvet och hålla i vagnen. Glamoröst! Mitt mantra var "spy inte i bussen, spy inte i bussen" och jag klarade mig hem. Dit for den helgen då! 62h efter sista spyan så blev jag sjuk. Så tydligen ska man inte lämna huset innan ALLA i familjen varit sjuka, hur lång tid det än tar... Så jag ber om ursäkt om jag har råkat smitta ner någon under min framfart. Det var verkligen inte min intention och jag kände mig hur frisk som helst utan tecken på spysjuka. Nu förstår jag varför detta virus sprids så mycket!
Och så vill jag bara påpeka hur sur jag är på att jag nu haft magsjuka tre gånger under sju månader. Och att det åtminstone två av gångerna gått så att alla andra haft det och att jag först fått der några dagar efter sista offret. Varför blir det så? Aldrig att någon skulle ha det på samma gång här j familjen utan vi drar ut på det så länge som möjligt bara.
Hälsningar från sjukstugan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar