tisdag 24 maj 2016

Så här ser det ut på riktigt

Det är inte helt lätt att publicera verkligheten. Man vill så gärna ha det så snyggt att man skulle passa in i en inredningstidning men sanningen är sällan så. Har en enda gång varit inne i ett hus som sett ut som något ur en inredningstidning, så riktigt vanligt är det inte eller så känner jag fel sorts människor, hehe. Nåmen hur som helst så ser det ut såhär i barnens rum nu. De älskar att bygga med lego och leker bra där trots att det är "lite" stökigt. Jag har dammat alla mattor i huset idag med undantag av barnens. Måste nog göra något annat än ta bort mattorna i det rummet. De städar nog rummet själv när man tjatat tillräckligt men de senaste dagarna har jag inte haft tid med tjat så det har förfallit "lite".
Men resten av huset är helt okej nu efter att jag donat hela dagen. Fick alla fönster tvättade från utsidan också.
Nu kanske jag fick motivation till att städa ungarnas rum medan de är på dagis, med undantag av sjuke Wilgot som ser på mumin och guldfisken, eller "lurviga fisken" som Wilgot kallar det, för sjunde gången idag?! Måste väl få till en efterbild också? Haha...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar