måndag 18 april 2016

Planera femårig bröllopsdagsfest

Jag tycker, som bekant, om att planera och har nu skaffat mig ett evenemang att se fram emot när skolan är slut för i vår. Vi har femårig bröllopsdag i slutet av maj och då ska vi ha en liten fest för våra vänner, eftersom dagen råkar infalla på en lördag. Tänk att det snart gått redan fem år sedan dagen! Får dra till med bloggens mest använda fras: tiden flyger! Nu får jag ta och försöka få skolarbeten färdiga ganska snabbt så jag får planera, haha. Det är bra att ha något att se fram emot, ett mål att sträva mot. Det ger mer energi och motivation till att göra det som ska göras före, i detta fall några skolarbeten och några tenter. Det blir ingen avancerad fest utan en helt vanlig grillfest med närmaste vännerna. Dock finns risken att jag hoppar i brudklänningen min. Man borde väl använda den en sådana dag? Jag tycker väldigt mycket om min brudklänning och skulle välja den igen om jag gifte mig nu, en fras som väldigt många av mina bekanta också använder gällande deras brudklänningar. I vintras hade vi en syjunta när alla tog med sin brudklänning och vi provade dem. Det var så roligt att se allas klänningar och jag trivdes väldigt bra med att ha min på. Älskar brudklänningar och att jobba i en brudklänningsbutik är nästan något som jag skulle kunna tänka mig att göra på andra plats efter att jobba med människor. Förra året hade vi äran att få vara med på två bröllop och det är så fint med bröllop. I sommar gifter sig våra bästa vänner och det bröllopet ser jag verkligen fram emot! Härlig tid nu när alla bekanta börjar gifta sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar