måndag 4 april 2016

Ny säng och sjukt barn

Nu har vi fått vår nya säng och duktiga jag har skruvat ihop den helt själv! Lådorna undertill hann (orkade) jag inte med ikväll, men bara Robin kommer hem får vi lyfta in sängarna i ramen och så har jag äntligen en hög säng. Har velat ha det sedan jag första gången stötte på en på bostadsmässan i Vasa för x antal år sedan. 
Wilma vaknade flera gånger förra natten och grät att hon hade ont i magen. Bättre var det på morgonen men då hade hon lite stegring. Bestämde oss för att ha henne hemma och det var ett klokt beslut för nu på kvällen hade hon över 39 graders feber. Stackars lilla... Hoppas verkligen att vi andra skulle slippa det och att hon blir frisk snabbt. Inte roligt att se sitt barn så ynkligt. Hon har knappt ätit på hela dagen. Imorgon tar jag ledigt från skolan och är hemma med henne så att Robin får jobba. Har ändå inga obligatoriska kurser imorgon och en hel drös skolarbeten att ta i tu med så det finns nog att göra ändå. Som tur är så kräver en sjuk fyraåring inte lika mycket uppmärksamhet som en sjuk tvååring. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar