tisdag 12 april 2016

Full rulle

Oj så mycket som är på gång just nu. Hinner knappt med fastän jag gör mitt bästa. I två kvällar har skolarbetet dominerat och ikväll lär jag nog få sitta en stund med det igen en gång för det kommer konstant nya uppgifter som borde göras... Nå som tur är så är jag ledig imorgon på förmiddagen så då hinner jag kanske nästan läsa ut en av böckerna som ska läsas. Känner på mig att det kommer att vara tunga veckor det här. Men sen kommer belöningen, 2,5 månader hemma med barnen. Sol, bad, cykling, lekparker, glass, picknick... Oj så jag ser fram emot det! Målbild i studierna.

Theodor pratade med sin kompis i telefon idag. Första gången som han pratar i telefon med någon jämnårig. Han blev så stor plötsligt, men fick kramp i armen av att hålla upp telefonen så länge, hehe. Wilma har lekt på gården med sin kompis idag. Det är så roligt att hon har en lite mer egen kompis än bara Theodors kompisar. Wilgot försökte tappert gå över till vår granne som inte bor i samma bolag som vi, men de gick genast in när han kom dit så det blev ingen lek. Wilgot är så social och skulle gärna leka med den jämnåriga killen. Nå kanske det går bättre när de blir lite äldre än två år.

16 dagar kvar i skolan i vår. Desto mera skolarbeten istället, och tre tenter, så nog har jag att göra allt! Bara att kämpa på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar