torsdag 14 april 2016

Framsteg och framtid

Tankar positiv energi här denna torsdag morgon. Räknade lite studiepoäng och insåg att jag nu på ettan, om jag får alla kurser godkända, kommer att ha skrapat ihop 78 studiepoäng (mer än tillräckligt, men 12sp har jag jobbat ihop redan förra året). Nästa år ska jag ha 63sp, på trean 54sp och på fyran (halva terminen bara) 20sp. Så det känns ju bra! Borde alltså bli lite (lite) lättare. Gav i alla fall mig lite positiva vibbar. Tänk att jag snart gått ett helt år av utbildningen! Då är det bara 2,5 år kvar och det känns inte så mycket. Kommer att gå så snabbt. Men det läskiga är att när jag blir färdig så går Theodor på tvåan! Då känns det inte riktigt lika nära mera. Men faktum är att han börjar skolan nästa år. Tänk det! Nå ett år förskola först. Vad heter förskola i Sverige när ni kallar dagis till förskola? För här avser jag ju året innan man börjar skola.

Nu ska jag fortsätta med skolarbete och försöka underhålla inte så sjuk flicka ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar