tisdag 19 april 2016

Fenomenet takatalvi

Varje år blir alla människor, okej inte alla men många, förvånade när det kommer snö i april. Men det händer varje år. Alltid! Takatalvi heter fenomenet. Fenomenalt ord. Här kommer bildbevis på hur det sett ut tidigare år i slutet av april. 2014 är undantaget, där fenomenet kom redan i mars.

2015

2013
 

2012
 

2011 

2010 

Och så dagens bilder såklart :) Wilgot kom in i vårt sovrum och ropade "det snöar, det snöar". Glada barn har jag idag i alla fall och ärligt talat så stör jag mig inte så mycket på vädret. Det händer som sagt varje år och så ska det regna hela eftermiddagen så det försvinner nog. Men visst är det en kontrast från att ha ingen snö till att allt blir vitt. 

Som tur är så har jag ingen skola idag utan ska bara in till stan till en klasskompis och fixa ett skolarbete och dit går bussar som tur är för att köra vespan idag är inget jag drömmer om att göra direkt... Glad idag är vi också över att vi inte bytt till sommardäck på bilen ännu! Men imorgon ska vi nog byta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar