fredag 22 april 2016

Det STORA intresset

Det är intressant att följa med vad som intresserar barnen. Det började med mumin, gick över till flygplan, båtar, tåg, ninjago, rymden och sen minecraft. Men nu är det star wars som gäller för hela slanten. Vi har fått hem otaliga teckningar på dart vader från dagis, både från Theodors och Wilmas. De har fått spela lite lego star wars på x-boxen och tycker att det är så roligt. 99% av samtalsämnen tangerar star wars och legokatalogernas sidor med star wars tittar det på flitigt. På gården leker ungarna star wars med grannarna och Theodor köpte ett lasersvärd från loppis för ett tag sedan som är riktigt pop. En lego star wars serie har de på dvd också som de tittar på ofta. Men riktiga star wars filmer får de nog vänta ett par år på ännu. Min moster, och stora förebild när jag var liten, visade star wars filmerna (de tre första) när jag var "liten" och jag skröt väldigt om att jag sett dem fastän jag nog bara satt i samma rum och knappast såg mycket av filmerna. Det är först i vuxen ålder jag riktigt sett alla filmer, men jag kommer ändå inte ihåg riktigt vad som händer i dem. Får se dem med Theodor om några år. Det är intressant att se hur barn påverkar varandra och hur snabbt man kan få någon intresserad av något, både på gott och ont!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar