måndag 18 april 2016

Blogglista

Nu kör vi en blogglista! Kommer inte ihåg var jag hittade den men antar att den är ganska allmän. Enjoy!
1. Vem är din bästa vän? Robin
2. Vad har du för skostorlek? 41, men ibland 40 och någon enstaka gång 42...
3. Brukar du skratta för dig själv? Ibland nog, hehe. 
4. Vilket är ditt favoritnummer? Vet inte riktigt varför men siffrorna 0, 1 och 3 har alltid tilltalat mig mer än andra. 6 och 4 kommer på andra plats ;)
5. Vad var det senaste du åt? Hawaiigryta, gott!
6. Om du var en krita, vilken färg skulle du vara då? Ljusrosa, sällan ;)
7. Hur är vädret just nu? Snöade lite när jag körde hem från skolan idag med vespan. Så kallt och blött?
8. Vem var den senaste personen du pratade med i telefon? Min mor.
9. Vad är det första du ser hos det motsatta könet? Ansiktet och håret.
10. Tv eller dator? Hm... Svår fråga. Använder datorn mer, men om jag ser på film så gör jag det på tv. Och jag ser hellre på film som kommer på tv än att lägga i en dvd skiva. Jättekonstigt!
11. Favorit TV-program? Just nu kanske Big bang theory, men inget slår ju Friends!
12. Har du några syskon? Två systrar, 20 och 18, och två bröder, 23 och 11.
13. Längd? Har fått lov att uppgradera mig till 175 minst eftersom syrran påstår att hon är 175-176 och vi är exakt lika långa (har stått rygg mot rygg med en bok med en kula på på våra huvuden, vi är exakt lika långa)
14. Hårfärg? Vill skriva vanlig, haha. Nä men ofärgat är det och någon sorts ljusare brun med rött pigment i. 
15. Ögonfärg? Blå
16. Använder du kontaktlinser? Nope, men nog glasögon.
17. Favorit högtid? Jul, alla gånger! Börjar julpyssla och lyssna på julmusik i september, därav Julbloggen.
18. Favorit månad? Maj! Då börja det bli varmt (well, inte de senaste åren där sommaren väntat till augusti med att komma, men i normala fall) och träden gröna. Man har hela sommaren framför sig ännu! Men i år är det nog tenter och skolarbete som dominerar i maj så kanske Juni blir bäst i år ;)
19. Har du gråtit någon gång utan någon anledning? Nej, tror inte det. Gråter väldigt sällan, och då menar jag väldigt sällan. Men inte så länge sen sist för jag läste boken "Varför gråter inte Emma" som är sååå hemsk! Före det typ när jag väntade Wilgot och vi var på väg hem från Turkiet med flyg mitt i natten och Wilma bara gallskrek så att ingen kunde sova på flyget. Absolut ingenting hjälpte och jag kände mig SÅ maktlös. Nu pratar jag då om gråt med tårar ner för kinderna, men ledsen och tårar i ögonen får jag väl lite oftare än med tre års mellanrum ;)
20. Vilken var den senaste filmen du såg? Rabbit hole såg jag igår. Riktigt bra film, men tycker att den hade kunnat vara ännu längre. 
21. Favoritdag på året? Svårt att säga. Det hänger nog inte ihop med en viss dag utan mera bara känslan en speciell dag. 
22. Är du för blyg för att fråga ut någon på dejt? Har aldrig frågat ut någon på dejt, tror jag? Eller bara någon som jag redan var bra kompis med och det var inte menad som en romantisk dejt utan bara blev det, hehe. 
23. Kan du stå på huvudet (utan att luta dig mot en vägg)? Kan inte, har aldrig kunnat. Styvast i stan?!  
24. Kramar eller kyssar? Pest eller kolera, men tvärtom då ;)
25. Choklad eller vanilj? Kan jag ta båda? :)
26. Har du tatueringar? Nej, inte ännu. 
27. Vad lyssnar du på just nu? Radio x3m som står på i bakgrunden, men den överröstas nog av tre busiga ungar som härjar i vardagsrummet :)
28. Är du kär i någon kändis? Nej, men när jag var liten var jag det. Bland annat Harry Potter och den där lilla killen i Hansson, hahaha :D 
29. Vilka böcker läser du just nu? Grey, som jag hållit på med sedan sommaren och sista boken ur den där stenåldersserien som jag inte ens kommer ihåg namnet på?! Men sådär allvarligt så läser jag nog bara skolböcker nu. Har inte tid med annat. I sommar kanske?
30. Piercingar? Vanliga hål i öronen, en extra i snibben på ena sidan, en uppe i ena örat och så i naveln. 
31. Vad gör du just nu? Bloggar?! Och whatsappar med klassen. Och lyssnar på barnen.
32. Smöriga, naturella eller saltade popcorn? Smör, men väldigt sällan jag äter popcorn. 
33. Hundar eller katter? Katt, alla gånger! Är lite smårädd för hundar, men det har blivit bättre nu när jag har barn. Och vissa hundar är jag inte alls rädda för :) 
34. Favoritblomma?  Oj, det blev svårt det... Orkidéer är fina, och rosor. Och gerbera. Nä, kan inte välja. 
35. Har du blivit påkommen göra något du inte får göra? Garanterat!
36. Har du en bästa kompis i det motsatta könet? Fortfarande Robin, men har flera andra nära vänner som är pojkar. Faktiskt fler än av det kvinnliga könet. Har alltid kommit bra överens med pojkar.
37. Har du älskat någon nångång? Finns så många i mitt liv som jag älskar, så ja.
38. Vem vill du träffa just nu? Saknar min kompis som flyttade bort från Vasa förra våren. Så hon skulle jag gärna träffa! 
39. Är du fortfarande vän med folk från skolan? Jo, men inte lika nära som jag trodde vi skulle vara. Dock är det som att vi aldrig skulle ha varit ifrån varann sen när vi väl träffas. 
40. Har du någon gång skjutit med en pistol? Luftpistol och luftgevär, ingenting farligare än så.
41. Gillar du att flyga med flygplan? Nej absolut inte! Enda jag gillar är destinationen och att barnen tycker att det är spännande. Jag själv är livrädd att flyget ska störta. Man har ju ingen kontroll alls i flygplan och om det skulle hända något så är risken stor att man stryker med. Men jag kan nog ändå flyga så riktigt illa är det inte. 
42. Höger eller vänster-hänt? Höger. Är annars väldigt dålig på att märka om någon är vänsterhänt! Men att Theodor är vänsterhänt har jag ändå lagt märke till ;)
43. Hur många kuddar sover du med? En under huvudet och en framför mig, något som fastnat från graviditeterna. Så bekvämt!
44. Saknar du någon? Saknar Robin lite för han har varit på jobb hela dagen och for direkt till sin hobby. Och så saknar jag mina kompisar som bor längre bort. Har egentligen inte så många nära vänner i Vasa, men många många bekanta! Riktigt roligt att man hela tiden har någon att småprata med eller åtminstone hälsa på när man är ute bland folk. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar