onsdag 2 mars 2016

Som det sig bör

Vad händer på sportlov (och alla lov egentligen)? Jo, man blir sjuk såklart. Ingen liten flunsa den här gången utan spysjuka deluxe. Wohoo! Wilgot stackaren spydde hela natten, sammanlagt 9 timmar. Blev ett hvc besök men ingen fara på taket. Theodor spydde också en gång inatt, men bara en så han klarade sig lindrigare undan. Nu har tvättmaskinen snurrat hela dagen. Inne på femte maskinen nu om jag inte mins fel. Och så har jag klorinerat hemmet och käkat vitpepparkorn. Hoppas verkligen att vi andra skulle klara oss! Vi plockade antagligen på oss det här under måndagens vestisbesök. Typiskt att man klarat sig från dagisbobbor men så fort man besöker något annat ställe så drar man på sig allt möjligt. Blir ett lugnt sportlov hemma nu resten av veckan.
Jag har lyckats sticka till mig nackspärr. Inte så lyckat direkt, men hellre det än spysjuka. Missar syjuntan ikväll också så får sitta hemma och sticka istället, men nu med huvudet vänt åt andra hållet från tvn än tidigare kvällar.
Har lite skolarbete på gång också men ligger nog väldigt bra till med det som tur är, speciellt nu om jag blivit smittad också. Då vill jag inte ha några måsten inte. Borde väl hamstra hem mat för många dagar framåt egentligen, bara för att vara säker. Nog flummat, nu ska jag börja på med kvällsmaten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar