måndag 14 mars 2016

Renoveringsplaner

Vi har haft en så skön helg med slalom, loppisfynd, kompishäng, födelsedagskalas och renoveringsbestyr. Inte hemma då utan hos svärmor och mina föräldrar. Vi kom hem nu ikväll och hann ta det lugnt innan barnen skulle i säng. Fick också veta att byggfirman kommer hit denna vecka och åtminstone börjar på med vår vägg! Fantastiskt. Blir till att dammskydda vardagsrummet och tömma en del av köksskåpen imorgon. Ska bli så skönt att komma igång med renoveringen på riktigt nu. Tamburen och hallens väggar fixade jag ju i somras men sedan dess har vi inte kunnat göra mycket för väggen måste upp först. Nu har jag då börjat riva tapeter i ifrågavarande rum vilket lär ta länge. Men jag njuter av att se förändringen och känna att jag faktiskt gör något som man ser resultatet av. Tycker om att ändra på här hemma och värdet på lägenheten stiger i takt med renoveringen, Mycket ytjobb som är sämre gjort här men nu blir det ändring på det. Vårens projekt att få vardagsrummet/spisrummet omtapetserat. Passar mig utmärkt! Sen får jag ta i tu med trappan/hallen uppe och vårt sovrum. Nya dörrar och nytt golv i två rum ska det också bli. Och sen så småningom nytt kök. Men det är nog långt in i framtiden det för studiestödet täcker tyvärr inte nytt kök sådär bara ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar