torsdag 31 mars 2016

En överraskning

Jag med mina överraskningar. Nu har vi beställt en ny cykel åt Theodor. Han har redan en 20" cykel, men den är utan växlar och handbroms och dessutom ganska gammal och skranglig (begagnad alltså) så nu tyckte vi att det var dags för en ny. Han ska ändå ha den i tre år till ungefär och sen ska Wilgot ärva den så lika bra att ta något ordentligt då. Min morfar har gett mig en gåvoprenumeration på HBL i tre veckor och där såg jag reklam för den här cykeln på erbjudande. Theodor har tjatat om att han vill ha växlar på sin nästa cykel men han förväntar sig ingen ny cykel ännu på några år så han kommer att bli så överraskad och glad! Wilma lär behöva en 20" om ett år så då får vi lov att köpa en till. Nackdelen med att ha barnen tätt, hehe. Men ännu i år kan hon nog bra ha 16" och Wilgot sparkar på med sin 12" Puky och så har vi en vanlig 12" om han kommer på att börja cykla på riktigt. 
När vi ändå pratar internetbeställningar här så har vi en Ikea beställning på kommande hit. Bara en sängram och en gymnastikmatta men ändå. Så på måndag blir det projekt skruva ihop sängen hela kvällen. Den här sängen har jag kikat på länge men varit osäker på om våra nuvarande madrasser/sängar ryms in i den. Efter att jag hälsat på min syster i Åbo och konstaterat att hon har en precis likadan och några mätningar senare så kom jag fram till att den visst kommer att passa ihop med våra nuvarande sängar och att det inte behövs köpas något sängbotten till. Så nu är den här på väg hem till oss, men utan sänggavel eftersom vi har lutande tak i sovrummet. Ska bli så skönt med ordentligt förvaringsutrymme under sängen.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar