tisdag 23 februari 2016

Simskola, vinterkläder och duktiga barn

Fyndade vinterkläder till nästa vinter åt gossarna igår. Bra att tänka framåt! :) Den här killen växer så det knakar och jag hittar konstant för korta byxor i hans skåp! Men han närmar sig också 120cm och fyller ju sex år i år. Och börjar förskola i år. Och skola nästa år! I sommar ska han gå i simskola och han ser så fram emot det. Vi började prenumerera på Bamse nu så att han ska få något att läsa med stora bokstäver. Han har riktigt stort läs och skriv intresse. Han kan skriva riktigt bra och läsa när han är på rätt humör. Wilma, som blev fyra år nyss, har också börja skriva nu. Igår fick jag hem ett så gulligt kort som hon skrivit mama, Wilma och Wilgot på helt själv. Någon som vill vara likadan som storebror ;) Theodor verkar ha huvud för matematik också. Räknar lätt till över hundra och kan räkna plus och minus ganska bra också med större tal. Är väldigt imponerad måste jag säga! Från mig har han då inte fått det, men min mormor är väldigt bra på matte så kanske finns någon gen någonstans :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar