söndag 28 februari 2016

En lördag i februari

Idag har vi varit till Gerby-berget på pulkaåkningsjippo med korvgrillning. Riktigt roligt var det fastän backarna var lite väl hoppiga och branta för Wilgot (och mig). Flög av många gånger, haha. Men Theodor och Wilma gick det riktigt bra för. Att det var i princip vindstilla, några minusgrader och strålande solsken gjorde ingenting sämre. Så härlig dag! När vi kom hem fick Theodor hit en kompis från dagis. En ny era igen när barnen börjar ha hem kompisar oftare.
Ikväll har jag suttit och stickat i fem timmar. Håller på med en mössa med mönster (bild finns på min instagram @josefin_holmlund) åt Robin. Blir riktigt bra med tanke på att jag stickar på högt med undantag av symbolerna som jag faktiskt hittade mönster på. Lyssnade på UMK (uttagning till eurovisionen) på samma gång och tyckte att den bästa låter var den som kom på andra plats.
Blev ganska många kilometers promenad med rattkälkar på släp idag så veckans motion utförd, heh.
Nu borde jag nog gå och lägga mig för barnen verkar inte förstå sig på det här med sovmorgnar ännu, men kanske jag hinner lära dem under sportlovet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar