tisdag 19 januari 2016

När det går som på räls

Idag har varit en dag som gått riktigt som på räls. Började som vanligt med tidig väckning. Ställer mig själv och barnen i ordning. Kommer ihåg allt som skulle kommas ihåg och så förde jag och Robin ungarna till dagis innan Robin skjutsade mig till skolan. Åt frukost i Gerby-bilkön. Hann sticka lite (smälter verkligen inte in med de andra studerande hela tiden, heh) innan föreläsningen började. Sen slutade vi lite tidigare, pratade mig ur att gå på obligatoriskt infotillfälle om utlandsstudier (Come on. Som att jag skulle släpa med hela familjen, eller lämna dem här och åka iväg. Nej tack.) och fick skjuts av en klasskompis till stan. Hann precis gå in via butiken och köpa hem bröd och smör innan bussen gick. Hemma var jag elva. Jag som hade trott att den här dan skulle bli så stressig eftersom jag ska till stan och bowla med klassen ikväll. Så nu har jag i lugn och ro fått sitta här framför datorn och jobba på skolarbete, laddat ner word (som vi tydligen får gratis från skolan, borde verkligen läsa alla mail som kommer till skolmailen...) och chattat lite med en vän. Har fixat en del papper till dagis och hunnit äta lunch i lugn och ro. Så skön dag! Nu ska jag svänga ihop kvällsmat samtidigt som jag gör skolarbete innan jag hämtar hem barnen. Sen blir det buss in till stan igen och skoj med klassen. Ute snöar det så vackert och det har blivit lite varmare. Att jag storstädade i söndags och att det ännu är städat hjälper att höja humöret minsann! Och tanken på att jag är ledig på torsdag och tänkte ha ungarna hemma och ta dem med på små&stora glädjer mig också. Det går bra nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar