tisdag 10 november 2015

Tisdag

Nog fick vi den här dagen att gå ihop i alla fall, mest tack vare snälla lärare. For till skolan för en 15 minuters dockteateruppvisning och så hem och fortsätta "sköta" femåringen. Väldigt lättskött unge måste jag säga! Och nu är alla delar till förskolepedagogikkursen avklarade och troligtvis godkända också. Finskan fick jag också godkänt i. En tent till ännu och ett grupparbete och en hemtent. Sen är jag klar för praktik! Ja, utöver de föreläsningar vi har kvar ännu, vilket är några få. Så höstterminen börjar kännas ganska så färdig jämfört med hur det var för några veckor sen. 

Måste säga att det känns som att man lever i ett parallellt universum med dem som är hemmamammor nu. Bekantas bebisar blir hur gamla som helst fastän man tyckte att de föddes igår. Beror säkert på att vi inte hunnit träffa dem speciellt mycket nu när vi konstant varit sjuka också. Men på något sätt går tiden så mycket snabbare nu när jag studerar. Är fredag hela tiden tycker jag! Julen kommer att vara här rekordsnabbt i år! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar