torsdag 24 september 2015

WBN

Igår gjorde jag något ovanligt för mig. Jag var med mina klasskompisar på Wasa By Night. Fem år sen sist men lika roligt den här gången! Var smart och kom hem redan halv elva så fick bra med sömn för att orka föra barnen till dagis och själv ta mig till skolan. Är inte ofta jag far ut och lär inte bli det i framtiden heller men lite roligt att få ta del av "studielivet" litegrann, fastän nog många av deltagarna igår inte var studerande.
Skolarbetshögen jag färdigställde förra veckan har på något sätt återuppstått med nya arbeten. Det är nog en hel del jobb med skolan men jag ska försöka ha Wilma och Wilgot hemma från dagis imorgon och istället fara till öppet dagis. Får göra skolarbete ikväll och på helgen istället. Och på matpausen. Det är väldigt mycket att hålla reda på just nu! Men en sak som jag verkligen ser fram emot är praktikperioden före jul. Det borde betyda mindre skolarbete och mer pysseltid inför julen!
Nu ska jag än en gång hoppa på mopon och köra 9km till skolan längs väldigt vägarbetsrika vägar. Fattar inte vad de håller på med att gräva överallt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar