torsdag 3 september 2015

Två år (snart)

För två år sedan var han beräknad vår skrutt. Ännu får han vänta på sin födelsedag några dagar och tur är det för jag har ingen present alls åt honom ännu! Vad ska man ge en unge som får ärva allt av syskonen? Duplo? Nej tack. Svämmar över redan. Tågbana? Samma där. Pussel, böcker och spel har vi också mycket av. Ska se vad jag kommer på. Något måste han ju nog få.
Har som tur är fått ändrat om mina sovtider så jag faktiskt går och lägger mig i tid nuförtiden. Ikväll så satt jag och var arg på srickningen en stund innan jag gav upp och började leta efter sånt som ska skänkas till flyktingarna. Hittade en del vinterkläder, lakan och gardiner. Lyckades glömma min jacka i ett låst klassrum idag så fick snällt ringa vaktmästaren. Så nu vet jag hur man löser en sån situation också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar