torsdag 17 september 2015

Störtskur

Igår när vi kom hem från dagis hörde vi ett konstigt ljud. Vände mig om och det var helt grått i skogen. Snabbt in under vårt biltal och så började det ösa ner. Eller störta ner. Fick vänta ut det innan vi slapp in.  Fin regnbåge efteråt i alla fall.
Var på föräldramöte igår. Wilmas den här gången. Tog hem lite av hennes alster och hittade detta söta skelett hon ritat. Gårdagen var hektiskt med skola, hämta från dagis, äta, föra barnen till barnvakten, föräldramöte, hämta barnen, hem och lägga dem i säng, iväg på syjunta, bem igen och sen fick jag såklart inte tag på sömnen när jag väl kom mig i säng. Idag var det inte mycket lugnare. Förde till dagis tidigt, skola hela dagen, printa några viktiga papper, svängde snabbt in via butike på hemvägen, hem och byta till cykel och hämta barnen.
Sån är vardagen nu. Trött i nacken av alldeles för tung skolväska, trött på kvällarna av allt program men det känns bra ändå. Ungarna trivs så bra på dagis och jag i skolan. Väldigt intressanta ämnen som tas upp. Men nu har jg skolarbete upp över öronen som ska göras tills måndag. Så imorgon, på min lediga dag, måste jag ha barnen på dagis för att få det att få ihop. I och med alla sparåtgärder ska mycket skolarbete göras på fritiden och under helgen hinner jag knappast med något alls så jag tar allt imorgon. Skulle vara så skönt om allt skolarbete blev klart imorgon. Men jag tvivlar på att ca 6h räcker.
Nå, nu bastu och sen i säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar