tisdag 1 september 2015

Min dag

Vaknade 7:30. Fixade frukost och kläder åt ungarna. På med hjälmar och så cyklade vi till dagis. Först förde jag Theodor sen Wilma och sist Wilgot. Lite över nio var alla på dagis och jag lämnade och prata med en bekant ett tag. Cyklade hem, böt om och hoppade på vespan. Körde raka vägen till skolan. Kom tidigare än jag hade tänkt så får i framtiden starta lite senare. Hade lära känna lektion och lärde mig allas namn *stolt*. 26 är vi på klassen. Lång matpaus och det var så lyxigt att få ta mat år sig och betala en liten slant bara. Inte behöva koka själv och inte behöva diska heller. En lektion efter maten också och sen körde jag till stan. Handlade lite nödvändigheter och mat, postade ett brev/paket och körde hem. Snabbt in och lassa av allt i kylskåpet och så böt jag till cykelhjälm innan jag trampade iväg till Wilgots dagis. Han var glad att se mig som vanligt men det hade nog gått bra hela dagen igen. Sen gämtade vi Wilma och allt var bra där också. Theodor sen och så cyklade vi hem. Städa lite, plocka i diskmaskinen, sätta igång tvättmaskinen, laga mat och äta. Nu lite Bolibompa och sen i säng. Som ni ser så sitter dagen i ett. Men det är så roligt!
Igår började skolan och familjemåndag, jumppa för hela familjen, riktigt roligt det också! Ny vardag, nya utmaningar och nya glädjeämnen. Känns så roligt att hämta hem barnen efter en skoldag och roligt att fara till skolan och vara själv :)

1 kommentar: