söndag 20 september 2015

Julfiilis

Vet inte om det är för att jag sov med "jullakanen", drömde att det var vinter, hade kallt imorse och tog på tjocka vinterstrumpor eller för att jag hörde Wilma sjunga bjällerklang imorse som jag tog julté till frukosten idag. Får alltid julfiilis i slutet av september och börjar längta till jul, planera julklappar och pynt, och såklart lite smått lyssna på julmusik. Men i år tror jag inte att jag börjar med det lika tidigt som ifjol. Är ju inte hemma lika ofta nu så mööjligheterna till att lyssna på musik minskar avsevärt.

Igår var vi alla in till stan. Såg Blixten, till barnens stora förtjusning. Såg några sekunder mumin, för det var alldeles för mycket folk där så vi ville inte vara där nån längre stund inte. Kastade lite fotboll vid stadiums torgplats och vann lite priser, för ärligt talat så är jag ganska bra på att kasta boll :p På kvällen hade vi en kompis hit och det var lika roligt som alltid.
Imorgon är det dags för vardagen igen. Som tur är börjar jag först efter lunch så blir lugn start på veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar