tisdag 28 april 2015

Cykelutfärd

Idag fick vi nog av att sitta inne så vi hoppade på cyklarna och for till "båtlekparken". Tänk att Wilma, 3år, cyklade hela vägen dit utan problem med sin riktiga cykel! Mäkta imponerande. Hade Robin att komma via parken med bil och hämta barnen så jag fick cykla hem själv via ett loppis. Fyndade faktiskt en hel del där, men har ingen bild för allt ligger i tvättkorgen. Måste säga att jag är riktigt imponerad av metviksparken. De har så mycket roligt där! Instrument till och med. Tror att det blir många turer dit i sommar :)
Väl hemma gjorde vi egna "subbar". Gott! Och så fick jag färdigt mitt tunna stickprojekt. Ska bli en present och det var i grevens tid att den blev klar! Fick höra att en spetsstickning "ska" rymmas genom vigselringen. Måste prova och visst gick det. Tunnt garn. 800m/100g. "Nästan ända till butiken" som Theodor säger. Är mycket nöjd med resultatet och har nu övergått till min sommartopp som varit på gång i snart ett år. Kanske den blir klar innan sommaren? Vem vet.
Det är så vackert nu när det börjar bli grönt ute. Blev riktigt kär när jag cyklade på trottoaren och såg hur vackert det kan se ut här i Gerby. Jag trivs bra här!
Vet ni vad det bästa med den här veckan är? Jo, mot helgen så får vi våra kompisar hit till oss och en av dem har aldrig sett vårt"nya" hem! Får se till att det blir städat här imorgon. Började bra med barnens rum idag, men det har nog återgått till sitt normala läge redan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar