tisdag 14 april 2015

Beslutsamhet, envishet och mål

Jag har alltid varit lite dåligt på att klara av utmaningar jag ger mig själv. T.ex. träningsutmaningar och sådana som inte är så seriösa eller viktiga. I skolan har jag alltid presterat godkänt och fått in uppgifter i tid osv. Men utmaningar jag ger mig själv ror jag sällan i land.
Men nu verkar jag va vuxit till mig lite med disciplinen lite. Något så enkelt som en fotoutmaning på instagram i mars. Fullföljde den! Och så den här #100squats100dagar träningsutmaningen, den blev jag klar med i helgen! Hoppade inte över en enda dag eller ett enda knäböj! Är riktigt överraskad själv måste jag säga. Mitt mål för tillfället är att få klart sista inlämningsuppgiften för våren och jag är på god väg! Började för en vecka sen och har ca tre sidor kvar att skriva innan jag är klar. Det är inte på något sett bråttom med den, men jag vill ha den klar och ta sommarlov ;) Så nu sitter jag uppe varje kväll mellan 21 och 23-00 och skriver. Och jag har disciplin att göra det istället för att sitta och sticka eller något annat roligare ;) Mitt andra mål är att få klar ett stickprojekt som måste vara klart om 2,5 veckor. Det är det lite värre med, men har försökt sticka medan Wilgot sover på dagen och så på syjuntan varje onsdag. 
Jag har några mer långsiktiga mål också: Bli klar från skolan och börja jobba. Första lönen! Oj så jag ser fram emot den. Ska spara ihop till en solsemester och köpa ny säng! Men det är många år dit. Och det är läskigt att tänka på hur stora barnen kommer att vara då... Före jag är 30 ska jag vara färdig Socionom. Så det så ;) Det är mitt mest långsiktiga mål just nu. Men tycker om att ha små delmål på vägen. De driver mig framåt. Känns inte ens jobbigt att sitta uppe varje kväll och skriva! Men då har jag ju en så mysig vrå här, musik i öronen och en kopp té. Tänk om det gick lika snabbt att skriva på solarbete som att skriva här, haha ;)
Nu sova! Eller försöka. Brukar inte gå så bra efter timmar framför datorn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar