fredag 5 december 2014

5

Idag var Wilgots feber som bortblåst. Kanske det var en efterdyning av höstblåsorna igår? Vi höll oss i alla fall borta från andra barn idag för att inte smitta. Istället for vi till stan. Köpe en födelsedagspresent åt min lillebror och postade iväg den. Postade också iväg ett annat paket till en av mina vänner. Sen köpte jag mat och började fundera om jag ska sluta åka buss eller fara till stan med de här barnen. Jösses så gnälligt det var idag! Nervpåfrestande. Men vi kom hem och jag lyckades till och med köpa hem varsin julklapp åt dem i smyg, fastän de tog upp en hel korg! Det var inte illa det :D Nu har vi barnens julklappar klara, bara jag skulle bli klar med den sista. Är nog några timmar kvar innan det händer. Ganska många timmar. Men det är roligt :)
Idag har vi gjort härligt doftande apelsiner med nejlikor i, paketerat in det första paketet och igår sydde jag (äntligen) matchande kuddar till vardagsrummet. Nu börjar det vara riktigt juligt här! Bara snön och granen som fattas. Blir på allvar deprimerad av att vara ute. Bara blåser och regnar. Blött och mörkt. Usch. Ge mig lite snö! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar