måndag 1 december 2014

1

Första december. Börjar allvarligt fundera på att byta favoritmånad från maj till december. Har sån julfiilis i år så det är inte riktigt klokt! Går omkring med tomteluva på huvudet nästan dygnet runt och dansar fram till julmusiken som spelas, just det, nästan dygnet runt. Lever i en liten julbubbla här och det är så häärlit! Det har varit en så härlig helg det här så var förberedd på att det skulle bli en sämre start på veckan, men nejdå! Har glatt plockat i och ur diskmaskinen, vikt kläder, parat ihop en massa strumpor, lagt igång diskmaskinen och skött om ungarnas behov och känner mig fortfarande bara glad. Det är något magiskt med tiden före jul! (och jo, jag kommer nog att tappa nerverna x antal gånger idag också, men just nu så flyter det på)
Idag ska jag försöka få min julklänning klar. Har inte så jättemycket kvar på den men lite småjusteringar och fodret+tyllen så är jag klar. Wilmas klänning borde få ett skärp och sen är den också klar. Kan avslöja att färgen på årets julkläder är mycket grått. Ni ska nog få bild sen :)
Och mera bilder från vardagen vår hittas på instagram om någon missat det (josefin_holmlund).

1 kommentar:

  1. Härligt med julstämning, finns det något bättre än det? :)

    SvaraRadera