söndag 10 augusti 2014

Söndagssvammel

Så typiskt. Jag gör té åt mig och så flänger jag omkring med en massa hushållssysslor så det slutar med att jag snabbt får hinka i mig ljummet té före det övergår till kallt. Men dagens grillkött är nu marinerat, roskisen tömd och gårdagens tallrikar lagt i blöt. Borde ha gjort det igår men på kvällen har jag inte alls motivation att börja med hushållsarbete.

Från en sak till en annan, Wilgot började krångla med nattsömnen under resan vår. Han bara skrek och ville inte somna. Varje kväll. Också när vi kom hem. Nu har jag minskat hans dagssömn till ett pass och han somnar så snällt så och sover till efter åtta! En timme mer än förut så alla är glada och nöjda.

Imorgon börjar Robin jobba igen. Trist. Men öppet dagis öppnar igen så dit ska vi nog ta oss. Och busskortet måste jag fylla på för här i Vasa är de så snälla åt barnvagnschaufförer att man under sommaren åkte gratis, men inte under resten av året. Tummen ner. I nästan alla andra städer åker man gratis i med barnvagn ÅRET RUNT. Är nog lite sur över de

2 kommentarer:

  1. Man får visst åka gratis på bussar även i höst och vinter fram till kl 13.
    H. M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Igår på bussen sa de efter kl.17. De skulle ha kunnat skriva något om det här i busstidtabellen tycker man... Där står det bara att barnvagn får transporteras gratis om den ryms.

      Radera