måndag 16 juni 2014

Träningspass

Jäklar vad slut i kroppen jag är ikväll! Har stått 2,5 h i trädgården. Grävt och skyfflat på en skottkärra som stod en liten uppförsbacke bort. Syns nästan ingen skillnad från igår vad jag gjort men det blev många lass med skottkärran jag fick föra bort. Håller alltså på att fixa om stenläggningen nedan om terassen och det blev lite mer omständigt än jag tänkt mig när vi märkte att backen drar ner jord och vatten som far under terassen och blir till bl.a. lera. Så nu har jag grävt ett "dike" som ska fyllas med stenar så att vattnet inte far längre. Och sen ska nya mattan på och stenarna plockas tillbaka. Allt detta har jag tänkt få gjort före midsommar, men jag börjar tvivla... Får nog stå hela dagen imorgon då. Robin har så mycket på jobbet så jag är ensam med ungarna hela dagen och att få Wilgot nöjd medan jag grejar på med jord och stenar är inte det lättaste... Så vi får nu se hur jag hinner. Imorgon har jag tänkt få dit duken och åtminstone börja rada stenarna. Vi ska också till tandläkaren med Wilgot imorgon, men annars inga planer. Idag var vi till öppet dagis för sista gången i vår. Nya tag sen i augusti. Men ni Simpsons och somna på soffan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar