tisdag 24 juni 2014

En ordentlig uppdatering


Gokväll alla bloggläsare! Hoppas att ni har det bra trots det kalla, kalla, blåsiga och regniga sommarvädret. Kanske någon har tid att läsa bloggar denna sommar?! Om det finns någon som inte gett upp med min blogg. Tycker att både bloggandet och bloggläsandet brukar bli lidande under sommarmånaderna. Men lika lite som vintern var vinter verkar sommaren vara sommar. Tänkte nu i alla fall skriva lite om vad som är på gång här nu. Egentligen ingenting alls. Konstaterade igår att jag inte har någonting inplanerat under hela sommaren (riktigt på riktigt!). Åtminstone inget datum för något. Vet att vi ska på semesterresa någon gång men för övrigt ingenting. Kändes märkligt, men nu har jag fixat den här veckan med att boka in lite playdates. På torsdag borde också antagningsresultaten postas. Så snart får jag veta om jag får någon studieplats. Lite spännande!
Jag har det, trots inga planer, ganska fullt upp här. Har, som jag tidigare skrev, fixat stenläggningen längs terassen vår och nu har jag skrapat hela terassräcket. Det ska alltså målas om. Golvet likaså, i något skede. Och så har jag faktiskt kommit ikapp med klädtvätten och städningen här. Släpade ut en stor låda med flyttlådor till förrådet idag, ensam. (Någon som vill köpa en stor bunt CO flyttlådor??) 
Har fått konstatera att min kondition har blivit mycket bättre än förut, utan att jag vet riktigt hur det gått till. Numera cyklar jag in till stan om jag ska dit ensam, någon jag aldrig gjorde förut. Och jag cyklar dit utan problem! Orkar mer nu än förut och det känns SÅ BRA! 
Konstaterade här om dagen att jag varit gravid eller ammat i över tre år i sträck nu. Jösses! Men snart är den eran slut för den här amningen sjunger nog på sista visan känner jag på mig. 
Theodor och Wilma fick brev från dagklubben förra vecka. Theodor börjar 4-5års gruppen i höst och Wilma börjar 3års gruppen efter jul. Som hon ser fram emot det redan nu! 
Imorgon är det syjuntedags igen. Roligt roligt! Det är riktigt skönt att komma ifrån en kväll i veckan. Och dessutom är det så härliga människor allihopa i gruppen. Vi kan prata om ALLT, fastän jag är en av de nyare medlemmarna.
Ja, jag var ifrån Wilgot ett dygn i helgen och det hade gått riktigt bra. Det gick bra för mig också ;) I höst kanske vi gör det till två dygn om våra(mina...) planer går som tänkt.
Nu har ni nog fått en ganska bra uppdatering av vad som är och varit på gång. Ska försöka bli bättre på att uppdatera, för jag tycker faktiskt att det är roligt att blogga! Men tiden räcker inte alltid till. Eller rättare sagt nästan aldrig. 

Familjefoto från början av sommaren, taget av min kusin.
 

1 kommentar:

  1. Å vilken fin bild på er! Så härligt med en mamma som vill vara hemma med sina barn (läste i presentationen)
    Hoppas ni får en fin dag!

    SvaraRadera