onsdag 1 januari 2014

Året 2013

Januari
Började det nya året med en rolig överraskning.
Vi skulle bli en till! Illamåendet kom som ett brev på posten och stannade i flera veckor men jag gjorde mitt bästa med att få vardagen att gå som normalt.
Vi byggde snögubbar.
 Skrinnade.
 
Beställde resa till Turkiet med vännerna och tog passfoto av Wilma.

Ferbuari
Wilma blev ett år och vi var på ettårs fotografering.
 
Var på 12 veckors ultra och fick dåliga nyheter.
Ordnade två släktkalas åt Wilma i väntan på fostervattenprov. Ordentlig influensa drabbades vi också av.

Mars
Vi hade en ekorre på besök ganska ofta.
I mitten av mars kom äntligen telefonsamtalet jag väntat på, eller jag ringde upp egentligen. Lillebror i magen hade inga kromosomavvikelser och vi har aldrig varit så lättade!
Började längta till den kommande resan och berättade åt de flesta bekanta att vi ska bli en till.'
Firade påsk.

April
Var på 20 veckor ultra och hjärtat syntes inte från rätt vinkel.
Flög iväg till Turkiet med familjen och vännerna. Hade en helt underbar vecka där!
 
Outade graviditeten på bloggen efteråt.
Var på ett extra ultra där det konstaterades att allt var normalt med lilla hjärtat. NU kunde jag helt slappna av. 

Maj
Jag och Robin for till Åbo ensamma och hälsade på våra kompisar. Såg ishockey på en pub för första gången. Hade en riktigt rolig helg där!
 
Det blev plötsligt jättevarmt i maj och vi njöt av värmen.
 
 
 
 
Firade tvåårig bröllopsdag

Juni
Theodor fyllde tre år och vi köpte ny bil samma dag.
Theodor hade såklart också kalas, och han pratar ännu om traktortårtan.
Magen växte och sparkarna kom tätt.
 
Vi lekte ofta i olika lekparker.
 
Köpte de första babykläderna.
 
Var norrut ganska ofta.

Juli
Stickade babyfilt hela våren och sommaren.
Var på dans med Robin.
 
Magen fortsatte att växa.
Var norrut mera.
 
Lekte i lekparken.
 
Wilma slutade med spjälsäng.
Vi blev faddrar åt Robins brorsdotter.
Tog semester och åkte bort över två veckor. Först norrut och sen söderut till Åbo och Helsingfors.

Augusti
Fortsatte semestern.
När vi kom hem så blev det dags för ett till ultra eftersom lillen låg snett. Men allt såg riktigt bra ut på ultra. Bäddade lillens säng och började vänta.
 
Theodor började dagklubben, jag hade Me&I party, jag och Robin var på bröllop och på Juthbacka marknad.
 

September
Och det beräknade datumet, 3.9.
Väntade och väntade. Fick några falska alarm. Väntade mera och var till rådgivningen.
Den 6.9.
Dagen efter föddes lillen kl. 12.55. 3590g, 50,5cm. En helt perfekt liten varelse och lyckan fullkomlig.
 
Och dagen efter fick vita hem lillebror.
Veckorna som följde så anpassade vi oss till att vara en familj på fem.
Och bloggen blev lidande.

Oktober
Plötsligt hade vår lille hunnit bli en hel månad och vi hade kommit in i vardagsrutinerna riktigt bra. Theodor slutade med dagblöja och nattblöjan försvann någon vecka senare.Wilma slutade med nappen också.

Den första snön föll.
Ett litet leende kom.

November
Lillebror blev döpt till Wilgot Viktor Johannes på vår 6-års dag. 
Byggde Duplo.
 
Wilmas hår har blivit långt.

December
Snön kom och for.
Vi bakade pepparkakor.
 
Wilgot var glad och magknipet försvann.
Jag blev 23 år.
Jag köpte nya skor.
 
Skickade julkort också i år.
 
Firade en snölös jul.
Och nyåret likaså utan snö.

Och här är vi nu. Ett nytt år har börjat. 2014. Kan bara konstatera att 2013 var lite av en berg och dal bana. Ångesten förra vårvintern var den värsta jag varit med om, men lyckan av att få en till liten underbaring övervinner allt. Känslosamt år där jag har gråtit i både hiss och flygplan, men skrattat på många många fler ställen än så. Har en hel massa underbara minnen från 2013 som jag tar med mig. Umgåtts med goda vänner, sett barnen växa och göra framsteg. Wilma som började gå, Theodor som började i dagklubb, Wilgot som skrattar. De underbara tingen är så många så tänker inte räkna upp dem här. Men kan nog inse att jag är riktigt lyckligt lottad som har så underbara människor i mitt liv!

Och med det här vill jag önska er alla bloggläsare ett riktigt gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar