lördag 9 november 2013

Träna

På facebook snurrar en 30 dagars plank-utmaning just nu. Den går ut på att man första dagen plankar 20 sekunder och gradvis blir det fler sekunder för att i slutet av månaden komma upp i 270 sekunder. Jag nappade på fastän jag nästan aldrig orkat mer än 20 sekunder åt gången. Nu har det gått 7 dagar och jag är uppe i 45 sekunder vilket gick hur bra dom helst. Tydligen får man mer muskler och bättre kondis med att ha barn. Råkafe göra bara 40 sekunder först men insåg sen att det ska vara 45 så gjorde om det;) Nu känns det inte heelt omöjligt att klara utnaningen även om jag ännu tvivlar lite;) Är lika taggad på att börja träna nu som för ett år sedan. Men tror jag tar den här plank utmaningen och barnvagnapromenader först innan jag börjar med något tyngre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar