fredag 22 november 2013

Freda

Gårdagen var full av program och avslutades med lek ute i snön som nu äntligen fallit.
Idag var Theodor till dagklubben. Fick konstatera att syskonvagnens hjul inte gillar blötsnö. Ibland snurrade bara ett av hjulen. Roligt att knuffa vagnen då...
När vi skulle hem så ville Theodor såklart inte hem innan han byggt en snögubbe utanför dagklubben. Vi kom oss iväg sådär lagom när snöflingorna övergick till vattendroppar. När vi kom hem stannade ungatna ute och lekte på gården medan jag satt och vek kläder i sovrummet och höll ett öga på dem genom fönstret. Och jag var ganska förvånad över att Wilma inte sprang iväg! De byggde en fin snögubbe innan de ville komma in. Wilgot sov hela tiden så det var tyst och skönt.
Idag är mitt humör ändå inte på topp. Ett irritationsmoment är att Wilmas ena vinterstövel är föravunnen och Theodors reflexväst likaså. Och så blev mitt hår inte rent när jag duschade igår. Så störande! Och så hittade jag rost på en persienn som jag stör mig på. Såna där små saker.
Men Theodor har varit torr tre nätter i rad nu. Det gillar jag!
Mögelost framför tv ikväll. Mm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar