tisdag 22 oktober 2013

Tröttis

Tisdag. Sov inte mycket inatt. Lillen sov väldigt hackigt igår kväll. Nästan inget alls så när jag ville gå och lägga mig vid tio så tänkte jag att han säkert också somnar då. Så fel jag hade. Över två timmar satt jag och nattade honom. Jag var så trött och sur när jag till sist fick honom att somna så jag visste att det inte skulle bli roligt att väckas av väckarklockan på morgonen. Som tur var åt lillen bara en gång på natten men jag har drömt en massa nu igen, likadant de senaste nätterna, så det känns inte som att jag sovit alls inatt. Hurra!
Fick iväg Theodor till dagklubben. Han fick cykla fastän det var minusgrader. Vet ännu inte hur jag ska få honom till dagklubben i tid sen innan pulkasäsongen börjar men cykelsäsongen är över. Går inte att ha ståbräda på vagnen vår. Medan han var där så for vi på kaffe till en ur mammagruppen. Riktigt fint nybyggt hus! Hämtade Theodor, lagade mat för idag och imorgon, disk och tvättmaskin igång och bytt lakan i ungarnas sängar. Så någonting är gjort trots att energinivån är låg. Måste komma på vad vi ska äta ikväll också.
Imorgon är det äntligen öppet dagis och syjunta. Jag behöver träffa folk ibland (läs. ofta) för att fungera. Dessutom håller jag på med något roligt handarbete just nu som ska bli klart innan jul, hur nu det ska gå för det är faktiskt bara 10 veckor kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar