onsdag 9 oktober 2013

Nappfritt

På väg till öppet dagis.
Igår kväll hittade vi inte Wilmas napp någonstans. Hon använder den bara på natten. Den sitter fast i en snuttetrasa så jag förstår inte hur den kan ha försvunnit! Nå hon somnade till slut och vaknade bara 4 gånger inatt... Nu gäller det bara att jag hittat nappen före hon gör det så jag får ta bort den på riktigt. Vi har ju redan den första/värsta natten avklarad. Onödigt att gå tillbaka ett steg.

Såg häromdagen en bil som hade en bebis i babyskyddet i baksätet, framåtvänd! Ett babyskydd! Hur dum kan man vara?

4 kommentarer:

  1. Hur tusan får man helst fastspänt ett babyskydd den vägen?! :O

    SvaraRadera
  2. ja ha också sitt ett sånt fall en gång fö länge sen, å ja lämna läng å funder på de. kanske di int spänd fast stolen alls heller?

    SvaraRadera
  3. Kan det int ha varit någon som i sista minuten bestämt sig för att int ta med det? Jag minns att man ofta bara slängde in bilstolen i bilen och tog babyn på armen, för att det blir lättare att bära den då. mamma-mommo

    SvaraRadera
  4. Bilen var alltså i rörelse när jag såg det. Misstänker nog att stolen int alls var fastspänd för den var inte rakt på ett säte utan halva på mittsätet...

    SvaraRadera