torsdag 17 oktober 2013

Den första snön

Tja, det kom ju några blaffiga flingor redan i slutet av september men vi kallar det här den första snön i alla fall. Theodor satt imorse vid fönstret och bara väntade på att det skulle börja snöa. Fem minuter hann han sitta där innan han utbrast "Nu snöar det!" och de första minimala flingorna började falla. Någon timme senare for vi ut och leka med ungarnas kompisar och då började det Snöa. Efter 1,5h i lekparken började mammorna bli frusna och får konstatera att det börjar blu dags att söka fram vinterjackorna. Oj så jag längtat efter min dunjacka! Den fryser man aldrig i.
Nu dalar flingorna ner tätt utanför fönstret. Jag fryser lite ännu så ska koka té åt mig som efterrätt till lasagnen. Det är så mysigt med den första snön! Theodor väntar på att få bygga snögubbar men det får han nog vänta med för ännu stannar det knappt något på marken.

Förkylningen då. Det vände och jag är ju bara lite snuvig. Fått tillbaka smaksinnet som försvann igår.

Lillen har vi börjat ge maltextrakt åt nu så får se om hans mage kommer igång.

Inatt sov Theodor och Wilma hela natten och steg upp först halv 8! Superskönt! Men lillen åt 4 gånger före det.

Så det har varit en riktigt härlig start på dagen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar