torsdag 26 september 2013

Fortsättningen

Vi hann med den bussen vi hade tänkt ta. Allt gick riktigt bra på stan tills vi skulle köpa mat. Theodor ville ha glass och gick genom hela butiken och skrek det. Roligt... Sen skulle han plocka upp allt på bandet men kläckte det ur sig först när jag hade plockat upp hälften av alla saker. Jag, och de sjutton människorna bakom oss i kön, ville såklart inte plocka ner alla saker i korgen igen så att Theodor skulle få plocka på allt själv men det ville herrn minsann att jag skulle göra. Och när jag inte gjorde det blev han bara arg och skulle inte plocka på det sista på bandet. Korgen vägrade han släppa och drog med den ut genom larmpinnarna som såklart började tjuta. Fyra gånger kom larmet igång onnan vi fått tillbaka korgen på sin plats. Och Theodor fortsatte tjuta när vi kommit ut ur butiken och tyckte minsann att vi skulle gå tillbaka in så att han skulle få plocka upp allt på bandet. Den där egna viljan... Men tyckte att jag själv hanterade det bra.
Jag fick visa ID idag när jag köpte en cider och en öl! Kul att man ser ut att vara under30;) Köpte hem magdroppar åt lillen för han har sån magknip de sista fem timmarna innan han somnar för natten. Hämtade hem paket från posten också. En ljuvlig hemstickad sovpåse/halare fick lillen av min mormor:) Hämtade ut Wilmas dophalsvand som vi köpte för någon vecka sen. Bättre sent än aldrig. Är ju bara snart 1,5 år sedan hon blev döpt så vi tyckte att det var dags att köpa doppresenten;) Födelsedagspresent åt 2-åriga kusinen, något smått åt vårt fadderbarn på 6månaders dagen, 3 bodyn åt Wilma och amnings bh och linne åt mig.
Barnen är supertrötta så de somnar säkert bra ikväll. Ja inte lillen då som magkniper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar