fredag 9 augusti 2013

Minimagen

Inte många som erbjuder en sittplats på bussen när det ser ut som att man har tre månader kvar av graviditeten snarare än tre veckor. Senast igår fick jag fråga om en kvinna kunde flytta sig närmare fönstret så jag inte skulle behöva stå 30 minuter på bussen.

Igår hade jag rådgivningsbesök med läkarundersökning. Viktuppgång 4,6kg. Blodtycket lågt och hjärtljuden 125-130. Sf måttet samma som förra gången, så kurvan är helt åt skogen nu men det beror på att bebisen ligger tokigt. Huvudet neråt, men snett så det blir ett besök till mödrapoli med ultra och läkarbedömning här ännu före beräknat datum. Antagligen först om ca 2 veckor men hoppas att jag skulle få tid lite tidigare. Måste ringa barnmorskan idag och boka om tide nästa vecka och fråga vad jag ska göra om vattnet går eller förlossningen startar nu när han ligger snett. För läkaren kunde inte säga mycket annat än att jag ska till mödrapoli inom de närmaste veckorna. (No shit?! Ungen är ju beräknad om mindre än fyra veckor...)
För övrigt får ni gärna fortsätta gissa när ni tror att bebisen kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar